Vettig film för de minsta!!

Jag skulle aldrig bli en sådan där mamma som sätter ungarna framför tv:n titt som tätt. Använda tv:n som barnvakt, hujedamig! Det är mycket man tänker att man inte ska göra innan man befinner sig där.
Men tvätten måste tvättas, hängas på tork, vikas ihop och läggas in i respektive garderob. Veckans måltider ska planeras, och helst varieras- så alla blir nöjda åtminstone nån gång var emellanåt, sedan skall den inhandlas, stoppas in i kyl/frys/skafferi för att sedan tillagas. Huset skall städas- innan anticimex måste tillkallas. Sängkläder bör bytas innan alla kvalster blir stora som myror (förmodligen inte möjligt men rädslan finns ju). Sedan kan det ju hända att man vill piffa hemmet lite extra någon gång, eller umgås med någon vän, eller iaf prata ostört i telefon med en vuxen människa. Och ja, då är det bra med tv:n. Den har en otrolig förmåga att uppsluka barn så möjligheten för mig som mamma finns att ta i tu med allt det där jag bör göra, eller vill göra för att känna mig nöjd med mig själv.
För ett tag sedan fann jag filmen "Snuttefilm-för de små" och beställde hem. Skittrist för en annan, men lillplutten är nöjd. I lugnt behangligt tempo ändras bilderna på det gamla hederliga viset, och en berättande röst guidar i händelserna. Nästan som att lyssna på en saga. Känns bra! Iaf så bra det kan kännas när det dåliga samvetet kommer krypandes.


Foto:adlibris.com



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0