Systund med sonen

Kände att det var så längesedan jag var inne här så jag smiter in med ett inlägg nu medans barnen tittar på Bolibompa och bröddegen står på jäsning. Sambon är på kvällsmöte så här blir inga större utsvävningar från det ordinarie syssloschemat, men idag har barnen redan gjort klart sina läxor så en liten avstickare ska jag nog lyckas reda ut;-)

Äldsta sonen har börjat med syslöjd nu när han går i tredje klass, och till mammas stora glädje verkar han riktigt intresserad. Eller ja, han har iaf frågat några gånger om han kan få sy på symaskinen här hemma.
Vanligtvis brukar det vara svårt att avsätta tid till sådana projekt när man är ensam hemma med tre barn, varav den minsta förvandlats till "kan-själv-monstret" och gallskriker och kastar saker när det inte blir som han vill eller tänkt sig. Men idag kände jag att jag inte skulle svara nej när sonen återigen efterfrågade att få sy.
Så efter lite rotande i tygförrådet kom vi fram till att det skulle produceras en kudde. En blå med vita prickar i fleecetyg blev det! Med lite vägledning och någon hjälpande hand då och då, lyckades han sy sig en egen kudde.






Kommentarer
Postat av: syster yster

Härligt att se! Kommer ihåg själv när jag var där och försökte sy på mammas gamla symaskin.... de gick väl sådär. Vet inte om du kommer ihåg första gången jag skulle strycka och brände hela tyget... snyggt blev de inte, men din komentar var bäst. Jag förstod aldrig att jag brände tyget utan bara att de blev en annan färg.... hehe

2010-10-14 @ 23:10:06
URL: http://minegnalya.blogg.se/
Postat av: Petra

Haha, nej tyvärr minns jag inte just den incidenten, men många andra...hehe...



Kram på dig syster!!

2010-10-15 @ 09:04:02
URL: http://mitthemmaliv.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Supersöta storebror !! Vad duktig han är...

2010-10-16 @ 16:37:54
URL: http://www.rosatankar.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0