Rolig kommentar.

Vi var på ridskolan i lördags igen, jag och dottern. Denna gång slapp jag minihästen och fick en som var snäppet större. Blev lite halvnervös först dock då det var den häst jag länge hoppats slippa, hon ser så förbannat sur ut rent ut sagt!

Men oj så fel man kan ha, hon var snäll. Dessutom var hon extremt pigg så jag fick kämpa ordentligt med att försöka få henne lite lugnare, något som gick bra vissa stunder men så fort det blev långsida ville hon genast lägga in en högre växel.

Det var dock inte alla som tilldelats lika pigga hästar. Särskilt två stycken hade tendens att få motorhaveri eller helt enkelt trava när de själva har lust, typ aldrig...
Vid slutet av lektionen var en kille i gruppen, som red en av just de hästarna, trött och uppgiven. Hörde honom då fälla följande kommentar:

-Att trava med dig är som att försöka trava med en morot!!

Själv satt jag och garvade resten av lektionen efter de orden!!*fniss*

Kommentarer
Postat av: mamma

trava som en morot?? jaha du den var jobbig. Jag blir nästan lite sugen också på att börja rida,,, ska kanske börja med detta?låter faktiskt kul, både motion och fritidsintressen nu när jag skulle kunna göra sådant??? vad tror du kära dotter? måste man mocka????

2010-06-02 @ 22:26:04
Postat av: Petra

Tycker absolut du ska prova på ridning! Hästar är så givande...



Mocka måste man nog inte på ridskola, men man måste våga gå in till hästen fniss

Har en man i min grupp som var skiträdd för hästar i början, men det har släppt nu. Så det är bara å köra på!!

Vi kanske skulle ta och bege oss på en turridning tillsammans??



Kram på dig mamsen!!:-)

2010-06-04 @ 22:43:18
URL: http://mitthemmaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0