Snopet.

I lördags var det ridskola. Vi brukar rida samma häst några gånger sedan är det dags att byta. Då vi tilldelades nya förra gången var jag därav ganska säker på vilken jag skulle ha. Men för säkerhetsskull tog jag ändå en titt på lappen över tilldelningen när vi anlände. Brast dock ut i skratt då jag läst klart. Den häst jag haft förra gången var överstruken och istället stod det där ett namn på en ponny jag endast sett barn rida på hittills.
Var helt säker på att fröken skrivit fel så jag knatade bort och frågade lite försiktigt om det verkligen stod rätt på lappen.
Jodå, hästen jag haft förra gången ägs av High Chaparall och fodervärdas av ridskolan. Men när det nu började dra ihop sig för säsong på westernparken så var det dags för de hästarna att åka hem igen. Och istället skulle jag som ändå är rätt så liten, som fröken uttryckte det, få rida på den lilla C- ponnyn.
Nåväl fröken sa att jag var liten så då kändes det såklart genast bättre, tog det som en komplimang. Lite löjligt kändes det dock ute i ridhuset sedan när alla hästar och ponnies var aningen högre. Och när flickan som skulle rida ponnyn efter mig visade sig vara ca 7-8 år kanske så kändes det nästan lite pinsamt...
Dock måste jag tillägga att ridningen gick bra, ingen mosad häst som tur var. Pigg och alert var hon också Racer Pottan som hon kallas, riktigt rolig att rida.
Nu är frågan- kommer Big Mama få rida minipållen även nästa gång?

Kommentarer
Postat av: F

kallar du sambon minipållen med? :P

2010-05-10 @ 12:23:08
URL: http://dagligdags.blogg.se/
Postat av: Botti

asg Ser hur fötterna släpade i marken... men så illa var det inte hoppas jag!?



/B

2010-05-10 @ 14:21:57
URL: http://www.bottimedmera.blogspot.com/
Postat av: syster

Haha..ser en bild framför mig, men de var ju bra att de gick som de skulle i alla fall.

Påtal om High Chaparall så kanske vi ska dit med personalen i sommar, men vi får se..hihi

Ha de bra sålänge syster yster!

Puss och kram hästa dam =P

2010-05-10 @ 18:53:09
URL: http://minegnalya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0