En lördag hemma hos oss.

Dagens ridlektioner var inställda idag då det istället var familjedag på gården där vi rider. Vi hade tänk ta en sväng förbi där, kanske att sambon kunde få komma upp i sadeln och prova också, men så kändes det inte så frestande med vädret idag. Regn till och från lockade inte särskilt.

En ny cykel har det iaf blivit här till dottern idag. Eller ny och ny, nygammal passar nog bättre. Begagnad menar jag såklart, fann inte det rätta ordet direkt .
Har spanat på blocket ett litet tag nu, men de gånger jag ringt har jag dessvärre varit försent ute. Fattar inte hur snabba andra är, som om de hänger på blocket hela dagarna och väntar in att det ska komma in någon ny annons.
Och till den gruppen kunde man tro att jag anslutit mig till häromdagen. Såg min chans och slog till med ett tidigt samtal i torsdags- och först blev vi, yes!!:-)

En sväng in på plantagen har det också blivit här idag. Kom hem med fyra påsar jord men inga blommor. Fick total beslutsångest/ kortslutning med tre livliga barn runt benen och en måttligt road (uttråkad) sambo. Nu har jag iaf införskaffat lite nya krukor (förra veckan) och jord. Två av tre är inte så dåligt, kanske att jag kan ta och komma iväg å handla bommor själv nån dag.

Kommentarer
Postat av: lilla syster yster

Hej syster.

Förstår hur du känner, har fyra krukor här hemma, som skulle sitta fint på vår uteplatts, dessvärre har jag inte haft tid att köpa jord, men jag har några blommor på G...tex: jordgubbarna som blommar superfint här inne. Dock har jag inga barn, men känner verkligen att tiden går för fort, så om du är och köper blommor, kan du väl köpa lite jord till mig och skicka i ett lagom stort kuvert...haha...eller inte..portot skulle nog bli ganska dyrt. Ha de fint!

Puss och kram..trött liten dam

2010-05-02 @ 00:37:12
URL: http://minegnalya.blogg.se/
Postat av: F

men du kanske ger han privata ridlektioner sen? Eller du visar hur man gör... hmmm

2010-05-02 @ 10:13:11
URL: http://dagligdags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0