Veckans incidenter.

Medans några bloggare kör med dagens outfit så bjuder jag här på veckans incidenter istället. Några outfit bilder vore nog inget vidare upplyftande - och absolut inte inspirerande! (såvida man inte föredrar mjukisbrallor modet hihi....)

I början på veckan satte minstingen och dottern igång att måla med flaskfärger. När de var färdiga lyckades inte mamma Petra (jag alltså) torka av bordet och plocka iordning tillräckligt snabbt. Plötsligt fick jag syn på gröna tassavtryck på golvet och fann en katt med färg lite varstans. Försökte torka bort från pälsen men insåg ganska snabbt att det var lönlöst, smetades mest ut. Istället fick det bli att utföra första kattbadet här i huset. Gick riktigt bra måste jag säga. Visst jamade han lite oroligt och förökte smita några gånger men inga vassa klor som kom ut.

När jag ett par kvällar senare stod och borstade katten blev jag lite fundersam. Något såg annorlunda ut igen. Pälsen såg annorlunda ut. Eller rättare sagt det saknades päls. Dottern hade varit framme och friserat.
Det är ju tur att vi inte tänkt ställa ut lille Figaro, hade nog inte gått något vidare...

Kommentarer
Postat av: frida

Skönt att höra att de första badet gick bra. Jag försökte bada anders föräldrars katter och köpte till och med katt schampo till dem bara för att de skulle vara extra fina.

Resultatet... nja, en sjöblöt katt som bara rivs, dessutom så jamade hon så att grannen undrade vad som hänt, sen smet hon och gömde sig vid toaletten. Lyckat kallar jag de.

Så ett tips bara, skaffa aldrig en bondkatt som inte vill bada.

Många kramar / syster yster

2010-03-13 @ 10:42:58
URL: http://minegnalya.blogg.se/
Postat av: mamma

känner igen detta! gör du???? hihihi

2010-03-20 @ 13:26:43
Postat av: Petra

Mamma!



Kom just å tänka på mitt välfriserade lejon som inhandlades då jag var sugen på att hjälpa dig med hundklippning.

Tyckte gott å väl att jag kunde få hjälpa till. Nu förstår jag varför jag inte fick det...fniss

2010-03-21 @ 18:31:46
URL: http://mitthemmaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0