Bullbak.

Lite sporadiskt satte jag och lillplutten igång med bullbak mitt på dan. Hade ett paket jäst som började närma sig bäst före datumet, och det vore ju förfärligt att tvingas slänga något så dyrbart, hihi...
För en gångs skull blev det en ordentlig andrajäsning. Klockan närmade sig "hämta barn i skolan" då vi just bakat ut bullarna så de fick ligga och mysa till sig ordentligt medans vi var iväg. Stora och fluffiga (kan man säga så om bullar?) blev de så jag antar att det bara var bra...




Bagare Lillplutt i storasysters förkläde.


Kommentarer
Postat av: line andersson

Mmmm, ser goda ut. Hade jag bott lite närmare er hade jag bjudit in mig själv på en fika. Du ser ut att ha en liten mästare på matlagning. Man kan ju hoppas för framtida flickväns skull att det håller i sig. Kram Line

2010-03-11 @ 11:57:27
Postat av: Petra

Dom var jättegoda- tyvärr! Det blir ju så svårt att motstå då. Hade varit bra om du kunnat komma över och hjälpa till å äta upp dem, hhi... Lite lång väg dock. Synd...

2010-03-12 @ 22:31:12
URL: http://mitthemmaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0