Det ska börjas i tid!

Lillplutten är en mkt envis pojke som gärna vill vara med och göra likadant. Lite typiskt åldern visserligen, men jag  kan inte minnas att de två äldre någonsin varit i närheten av sin lillebror. Jag säger som min vän Åsa sagt om sin minsta; ""Han fick allt det de andra inte fick!!".

Idag skulle här stekas vegetariska hamburgare till lunch. Dottern fick ansvara för tomaterna och storebror tinade bröden. Lillplutten fick huvudansvaret och stekte hamburgare. Den oroliga mamman försökte avstyra men förlorade som vanligt kampen. Poängterade dock att det var varmt flertalet gånger och stod beredd för att ingripa. Duktig var han iaf den lille som lyssnade på mamma vad gällde värmen. Då och då böjde han sig ned för att blåsa på hamburgarna - det var ju de som var varma!!:-) 


Köksmästarn steker ...


...och blåser- så man inte bränner sig!!;-)


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Lilla söta lillebror !



Vilken lycka att få hjälpa till med maten. Vilken dag jag hade i går. Inte tusan blev tändlåset bytt på bilen - nä, då hade reservdelen inte kommit så ny tid är på tisdag !!! Hoppas bara bilen håller tills dess..



Jag ringer dig i veckan gumman så kan vi boka in en dag !!



kram

2010-02-19 @ 08:23:24
URL: http://busligan.wordpress.com/
Postat av: F

jag föredrar icke vegetariska hamburgare..

2010-02-20 @ 20:52:21
URL: http://dagligdags.blogg.se/
Postat av: mamma

vilken duktig liten kille! verkar som om han är van hamburgermästare, ämne till Mc Donald`s i framtiden???

2010-02-23 @ 11:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0