Som julafton.

Jag har inte fått upp varken julgardiner eller ljusstake i köket ännu. Kan inte bestämma vilka par gardiner som skall få stoltsera detta år- de röda som funnits med längst, eller de svarta panellängderna med tomtar på?
Det lutar åt de förstnämnda, känner mer för en röd traditionell jul i år. Men då vill jag också ha mina matchande krukor i fönstret. Det har dock uppstått ett problem- jag kan inte finna dem någonstans!! Har kollat i förrådet, så gott som överallt, iaf där det går att ta sig fram, dock utan vidare framgång. Sedan fick jag ett ryck i måndags och begav mig upp på vinden. Klättrade runt i varje liten vrå, flyttade runt och öppnade alla kartonger samtidigt som jag fasade för att finna någon död mus någonstans. Men inga krukor fann jag. Däremot en massa andra saker som jag glömt bort och plötsligt fick ett enormt begär till att plocka med mig ner.
Till lillplutten fann jag också både en bondgård med diverse djur och massor med bilar. Han blev överlycklig och har lekt frenetiskt med sina "nya" leksaker i ett par dagar nu. Så man kan väl säga att vi båda fått en försmak av julen, iaf överrasknings momentet som julklapparna ger. Men krukorna de har nog sambon lyckats slänga vid någon utrensning. Frågan är nu vilka julgardiner som skall få pryda köksfönstret?


Kommentarer
Postat av: Jeanette

De röda ! De är ju julens färg. Sedan kan du sätta de svarta i ett annat rum... :-)



Jag är ledig hela nästa vecka (stänger av mobilen så de inte kan nå mig) så kanske vi kan ta en liten date??



Kram

2010-12-02 @ 18:34:34
URL: http://rosatankar.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0