Lördagsmys.


Julmysigt, lite mörk blev bilden dock.
Snart e de dags å tända andra ljuset!


Jag tror hela dagen har varit en mysdag, mer eller mindre. Vi hoppade över ridningen idag, jag och dottern. Min hals värker, har vaknat till och från hela natten och hostat, och var så trött när jag vaknade i morse. Dottern protesterade inte så mkt som jag trott när jag lade fram mitt förslag om att stanna hemma idag. Kanske känner även hon att det blir för mkt ibland. Helgen är enda gången man hinner vila ifatt sig från veckans hektiska dagar, men när vi då stiger upp i ottan varje lördag så tar det en del på krafterna, särskilt när man inte känner sig på topp ändå.

Sambon och minstingen följde med äldsta sonen på innebandymatch, så jag och dottern var helt själva hemma en stund. Vi spelade spel och pusslade tillsammans. Mysigt.

På kvällen åt vi hemmalagade nuggets, klyftpotatis och tzatsiki tillsammans. Barnen som älskar "halvåtta hos mig" brukar alltid sätta betyg på lördagens kvällsmåltid, idag fick kocken höga poäng. För egen del var det svårt att få ner något, värker så i halsen när jag ska svälja. Tycker riktigt synd om mig själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0