Skiiiiiiiiiiit!!!

Det börjar dra ihop sig till den årliga åka runtfesten här i stan. Idag damp kuvertet ned i brevlådan. Ja, jag syftar på det kuvert där det står angivet vilken slags rätt man får äran att tillaga. Bad mitt allra snällaste upp till Gud om att slippa varmrätt, men vår connection verkar inte funka särskilt bra. Vi tilldelades varmrätt.

Har ingen aning vad vi ska koka ihop för nått. Sambon tycker fisksoppa- det tycker inte jag. Och dessutom har ingen av oss någonsin tillagat en fisksoppa. Om han ändå kunde sluta titta på alla dessa matlagningsprogram som ständigt inspirerar honom. Ibland måste man inse sina begränsningar!!

Det blir till att suga på karamellen ett litet tag. Känns kruxigt att hitta nån bra rätt som är god, festlig, möjlig att förbereda och inte allt för svår att tillreda. Kanske pannkakor...??

Kommentarer
Postat av: Knaada

Potatissoppa!



Krydda den med lite öl, vitlök och sambal. Lyxa till den med grädde och cremefraiche....



Mmmm, nu blev jag ju hungrig!

2009-10-15 @ 22:39:04
URL: http://knaada.com
Postat av: F

klart jag, och redan gjort. Men grejen var att någon annan ska skriva den... ger mig mer ;)

2009-10-16 @ 22:11:15
URL: http://dagligdags.blogg.se/
Postat av: syster

hej kära syster.

Tänkte försöka hjälpa dig lite, vi gjorde en jättegod kycklinggryta, nu vet jag att du tänker gryta blir väl lite svårt, men denna är väldigt enkel super god och såsen är lite tjockare så de blir inget rinnit. receptet finns på denna adress:

__17653.aspx?RecipeID=22032" rel="nofollow">http://www.arla.se/Default__17653.aspx?RecipeID=22032

passar utmärkt till pressad potatis... super gott.

Hopaas allt funkar och att ni lyckas.

¨Puss och kram skumbanan. / din kära lilla syster.

2009-10-17 @ 15:23:57
URL: http://minegnalya.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag har ett jättebra recept på kycklingsoppa, storsats och mycket god, vi kan höras av så kan jag maila över den till dig!!



Kramisar fr mamma

2009-10-21 @ 11:05:02
Postat av: Eva och Gert

Hej!



Vill bara tacka för den goda kycklingsoppan, det goda vinet och det trevliga sällskapet i går kväll.

2009-11-01 @ 16:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0