Nattamat?

Vid halv tio tiden i går kväll kom jag på att jag fortfarande inte tillagat den tacopaj jag tagit fram köttfärs till. Kände mig inte alls motiverad att ställa mig och laga mat vid den tidpunkten, men samtidigt var det skönt att ha det momentet avklarat idag. Dock var det inte så många som ville äta den rätten då de kom hem från skolan. Både dottern och äldsta sonen hade med sig varsin kompis hem direkt, men ingen av dem verkade särskilt sugen på min mat. Dotterns vän uttryckte klart och tydligt att den enda paj han äter är blåbärspaj. Så det blev mackor till dem. (Men lillplutten åt av mammas mat, duktig kille!!;-))

Receptet fick jag av en tjej jag jobbade ihop med på Lindex en sommar. Och nu tänkte jag ta och föra det vidare till den som vill. Tycker själv den är supergod, särskilt med lite gräddfil, tacosås och sallad till.


Linas tacopaj

Pajdeg: 125 g margarin, 3 dl mjöl, 3 msk vatten

Fyllning: Ca 400 g köttfärs, 1 påse tacokryddmix, 1 gul lök, 2 röda paprikor, 1 liten burk majs, 1 burk naturell creme fraiche, 1 burk  creme fraich chili /paprika, riven ost (4-5 dl)

Stek köttfärs och blanda i kryddmixen och ev vatten. Tillsätt sedan den hackade löken.
Lägg köttfärsen i den förgräddade pajformen.
Blanda ihop creme fraiche, paprikor, majs och den rivna osten och "smeta" sedan ut det över köttfärsen.
In i mitten av ugnen i ca 30 min på 200 grader. 





Kommentarer
Postat av: Knaada

Jag älskar tacopaj!



Ett tips till nästa gång, kör i lite linfrön och vetekli i degen så blir den knaprig och lite mer matig. Mums!

2009-10-13 @ 18:45:18
URL: http://knaada.com
Postat av: Petra

Tack för tipset!! Kan aldrig skada med en nyttigare variant...:-)

2009-10-14 @ 22:00:37
URL: http://mitthemmaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0