Varför lär jag mig aldrig?


Tänk om man kunde ha en inbyggd panikknapp som man kunde trycka på vid hett läge. Så kunde det dyka upp en fixare som kunde styra upp situationen, bara så där!!;-)

... att det inte är  någon bra idé att ta med sig tre barn på en flera timmars shoppingtur! Det är precis som med att föda barn, det är först när man befinner sig i skarpt läge så att säga som man kommer till insikt: "-Just det, det var så här jäkligt det var, vad har jag gett mig in på??" Och man förstår inte rikigt hur man kunnat glömma, eller förtränga kanske är ett bättre ord, för man vill ju så innerligt gärna. Och kanske går det bättre denna gång, chansen finns ju alltid!!

Men när man står där med alla kassar, jagar minstingen som skriker i högan sky samtidigt som det är ens tur att betala i kassan, känner paniken stiga i jämn takt med svettmängden (så att man visserligen snart får vara ensam i affären pga den förfärliga odör man lämnar efter sig), då känns det faktiskt som att det var dömt att misslyckas, chansen till en positiv upplevelse är minimal!! (Men känner jag mig själv rätt så är jag snart där igen...*fniss*)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0