Lite nervös...

Oj, oj, oj vad är det nu jag ska ge mig in på? Har gått och anmält mig till att börja rida på ridskola, och första lektionen är imorgon!! Det pirrar ordentligt av oro i magen, men samtidigt känns det spännande. Red som barn, men det är ju ganska många år sedan. Jag hoppas verkligen hästarna ska vara snälla mot mig...
En tanke som slog mig tidigare är just det om jag skulle ramla av. Kan inte minnas att det gjorde särskilt ont då det skedde som barn, mer att man blev lite överrumplad och chockad då det hände så plötsligt. Men hur skulle det gå idag med den här stela kroppen? Skulle förmodligen bryta varenda ben ikroppen.

Vi var och red turridning jag och sambon förra lördagen (tjuvträning inför morgondagens premiär). Det kändes rätt naturligt att sitta på en häst, ett krux var dock att jag insåg att ridbyxorna jag införskaffat var rätt tighta. Håller tummarna för att jag ska lyckas få över benet då jag sitter upp på hästen imorgon, kan bli lite skämmigt annars. Men tillbaka till turridningen. Hästarna vi red på var av rasen basjkir, och där vi red tillämpades natural horsemanship. Kändes lite kruxigt, särskilt för mig som har den engelska ridstilen inlagrad i minnet. Men jag kan rekommendera alla att prova på detta, det var enormt lärorikt och kändes så logisk då man utgick ifrån hästens naturliga beteende.

Nä nu får jag ta och slita mig härifrån, dags att komma i säng. Och håll gärna tummarna för mig imorgon, kan behöva allt tänkbart stöd!!;-)

Kommentarer
Postat av: Botti

Men hur har det gått då??? Vill ju höra om du fick över benet eller inte, lyckades sitta kvar hela tiden mm mm????? :D

2009-08-24 @ 18:41:56
URL: http://bottimedmera.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0