Vilken lyckad fest!

Dessa två klänningar inhandlades under en shoppingtur dan före festen. Den till vänster bars under kvällen tillsammans med ett par svarta högklackade stövlar. 
Klänningen tv inhandlades på Veromoda 499:-, den th kommer från Lindex, 349:-



Åka runtfesten var en riktig höjdare! Lite stressigt dock att åka runt och dessutom hinna färdigt med maten, särskilt då vi hade varmrätt. Nästa år hoppas jag på efterrätt!

Men alla vi besökte eller hade som besök var jättetrevliga och lätta attt prata med. Var lite rädd att det skulle kännas stelt, men det löste sig ju...:-)

Efter alla måltider bar det av till en gemensam samlingsplats där den stora festen hölls. Där var det livemusik, dans, reselotteri (vi vann dock inget!*snyft*), och alkoholförtäring. För min del blev det lugnt med alkoholen då detta var den första festen efter att jag slutat amma. Vill ju inte riskera att bli för pinsam! Men en och annan "fuldans" lyckades jag allt få till iaf!!;-)

Maten vi bjöd på var efter ett  recept jag fått från min mamma. Hon har i sin tur fått det av en arbetskamrat så tyvärr vet jag inte vad rättens riktiga namn är. Här följer receptet:

FLÄSKFILÉGRYTA:

* 9 hg fläskfilé
* 2 stora kryddkorvar (vi använde chorizo)
* 1 röd paprika i strimlor
* 1 dl hackad ättiksgurka
* C:a 5 dl grädde
* 1 msk vetemjöl
* 2 msk mejram
* 1½ tsk salt
* 2 krm svartpeppar
* 1 burk syltlök a´195 gram.

Stek korven i små skivor. Ta upp den och bryn filén med smör. Tillsätt mjölet och häll på grädde. Lägg sedan i paprika, korv, ättiksgurka, kryddor och syltlök. För färgens skull kan man också hälla i lite soya efter behag. Låt grytan småkoka i 15 minuter och servera sedan med klyftpotatis.

Vi serverade grytan med klyftpotatis och morötter skurna i stavar som tillreddes i ugn. Både vi och våra fyra gäster var mycket nöjda med maten, det smakade riktigt gott!

Jag ser redan fram mot en ny fest om ett år!!:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0