Första auktionen avslutad!!

Jag har fått "traderafeber"!! För ett par veckor sedan då jag googlade efter något hamnade jag på traderas sida, vilket man ofta kan göra tycker jag- det mesta tycks säljas där!  Men denna gång stannade jag kvar och kollade runt på sidan, och det var då idén föddes att jag kanske skulle prova att sälja av lite barnkläder. Dessutom har jag hunnit handla några grejer där också, lite garn som jag kom över billigt:-)


Så igår avslutades min första säljande auktion- en rosa vinterjacka som tjejen haft. Utgångspriset var 15:- och högsta budet hamnade på 82:-, helt ok tycker jag själv som var rädd att ingen skulle vilja köpa nått.
Pengarna har redan satts in på mitt konto så nu har jag paketerat jackan och ska posta den imorgon. Det blir spännade att se vad portot går på,  jag angav 33:- i annonsen. En ren gissning som jag tyvärr inte tror kommer hålla, förmodligen kommer det gå som skrymmande brev och då blir det genast dyrare. Men det var detta som jag uppgav till köparen så överskjutande belopp får jag själv stå för. Förhoppningsvis får jag mer koll på portotabellen framöver.

Sedan har jag ytterligare fyra objekt utauktionerade, de flesta avslutas imorgon. Spännande att se vad de slutar på! Självklart hoppas jag på så mkt som möjligt!;-)
Jag kan absolut  rekommenderar andra att både handla och sälja på tradera. Bättre att sakerna kommer till användning än att de ligger hemma och samlar damm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0