Första advent...

Och vi har inte fått upp en enda ljusstake eller stjärna!! Fy va hemskt! Överallt omkring lyser det julkänsla, förutom här...

Sambon fyllde år i fredags så det har kalasats en del i helgen. Dessvärre kunde inte alla gäster komma en och samma dag eller tid så istället har det blivit fyra olika "sittningar" som jag kallar det.
Först ut i fredags var sambons mamma med partner som skyndade sig iväg innan mina föräldrar dök upp vid åtta tiden. De sov över till lördagen, men skulle vidare på överraskningskalas för en bekant så de kunde inte stanna längre än till på morgonen.
Sedan dök mina syskon upp vid halvtvå tiden på lördagen och sist ut kom sambons pappa med familj, farmor och faster vid halv fem.

Idag har vi åtminstone tagit ned jullådorna från vinden, men så mycket mer har det inte blivit... Varför blir vi lika överraskade av julens närmande varje år? Nån gång borde vi ju kunna få till det!!
Nästa år ska jag satsa på att få upp ljus i fönstrena minst en vecka för tidigt!!;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0