Dagens tips!

Blanda inte varm vätska och mjöl i en redningsbägare och skaka. Det får värsta champagnekork effekten!

Jag ska erkänna att jag inte är så duktig på att tillaga bebismat utan brukar köpa burkar istället. Men nu hade jag slut på dem och orkade inte åka och handla. Istället tog jag fram köttfärslimpa ur frysen och kokade potatis. Av potatisvattnet tänkte jag sedan göra sås till.
 Det var då det ödesdigra inträffade; en kletig mjöl-  och vattenblandning skvätte rätt upp på mig. Ansikte, hår och kläder fick ta emot sörjan, inte särskilt trevligt!  Och i det läget fanns det ingen tid till att tvätta hår och byta kläder då vi redan hade knapert om tid till att hinna med matning av lillkillen och sedan skjutsa tjejen till kyrkans barntimma. Varför skall allt hända när det inte får hända?!! I sådana lägen vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.


Jag har också varit och klippt mig och färgat håret idag. Fick ursäkta mitt kladd i håret när jag kom dit, men hon skrattade mest som tur var.
 Någon större förändring av frisyr blev det inte. (Tyvärr har jag inga bilder att visa nu. Skulle behöva ett stativ till kameran så jag kan foto själv).
Just nu har jag håret på utväxt, saknar mitt långa hår jag hade förut. Det gick av under den senaste graviditeten (jag är inte särskilt snäll  mot håret heller, beror inte bara på graviditeten- men jag kan ju skylla på det!!;-))
Det blev mest att hon klippte bort det yttersta slitna håret. Usch va tråkigt det är när det inte är nån direkt frisyr utan bara lite halvdana längder.
Vi pratade också om att eventuellt sätta i löshår sedan. Extensions eller vad det heter, kan inte den biten så bra. Men det finns någon variant som går att ta ur och sätta i  om och om igen.  Annars brukar det bara hålla i cirka 3 månader och det skulle vara lite trist tycker jag. Men innan dess bör det växa ut lite till. Den som vill fin får lida pin heter det ju...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0