Hemma igen!!

Så har vi kommit hem igen. "Borta bra men hemma bäst..." lyder ordspråket, och visst stämmer det!:-) Men det har också varit skönt att vara hemma hos mamsen och ladda upp batterierna. Nu känner jag mig fylld av mer energi och ska genast sätta igång att tvätta och byta sängkläder när jag skrivit färdigt här. Resten av familjen har bänkat sig framför tv:n för att kolla på Harry Potter.

Julen har varit bra- lugnt och skönt med alldeles för många julklappar!! ;-)  Inbokad  jultomte var så bra maskerad att jag inte kunde gissa vem det var, men tillslut lyckades jag få mamma att avslöja det...

Barnen var mycket nöjda med sina julklappar, sonen var överlycklig för sitt Nintendo Wii och dottern likaså för Barbie med hopphäst, och många fler klappar... (Själv har jag träningsvärk efter att spelat wii sports- spelen. Tennis och boxning känns ordentligt i axlar och rygg idag!!;-))

Allra roligast på julafton var att jag, mamma och syster fick varsin rosa mopphink. Jag hade inhandlat en på Rusta för ett tag sedan till lillasyster och visade den för min mamma sist hon var här. Båda lyckades vi nämna för varandra att vi också skulle vilja ha en sådan, och på jul när vi såg formen på paketen vi inhandlat till varandra brast vi ut i skratt- vi förstod precis vad det var i paketet!!! Och mycket riktigt, nu är vi alla tre stolta ägare till en rosa supertjejig mopphink!! (Till sambons stora fasa!!;-))



Min supersöta hink och röda plastpåsar med prickar på...


Lillasyster fick diverse småplock i sin. Hon flyttar snart hemifrån och ska  ge sig in i vuxenvärlden med medföljande hushållsarbete...

Kommentarer
Postat av: Lill Syrran

Tjohej syster.

Skulle bara tacka för den fina rosa hinken. Just nu står den där hemma, men jag är snart redo att använda den.

Goa kramar på dig =)

2009-01-11 @ 20:15:45
Postat av: Mitt hemmaliv...

Hej syster!!



Va kul att du tittar in, och dessutom lämnar avtryck!!:-)



Har ni fått klartecken om lägenheten än- så du kan använda din hink!!

Min står här och väntar på att invigas, men den är ju så fin så jag sliter lite till på den gamla...





Många kramar!!/ Petra

2009-01-11 @ 22:19:31
URL: http://mitthemmaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0