Renoveringshysteri?!

Tidigare idag fick jag en fråga av Noah, vår äldsta son; 
- Varför bygger vi alltid om?, undrade han.
Ja, varför gör man det? För att man vill ha fint hemma! Men just det där ordet ALLTID fastnade hos mig. Är det så han upplever det, att vi bara bygger och bygger. Blir vi aldrig nöjda? Det är ju inget man gärna förmedlar till sina barn...

      
Vår kombinerade groventré/tvättstuga under förvandling. Det blir inte perfekt, men bättre iaf...

Just nu har vi två projekt på gång- lite halvdant på samma gång. Det ena är groventré/tvättstuga och det andra är förrådet.
 Eftersom vårt hus endast är på 125 kvm och vi nu är fem personer som bor här så blir det till att försöka finna de bästa lösningarna. Och det är ju inte alltid så lätt, men nu efter tre års boende här så tror jag iaf att vi är på rätt väg.
Och jag kan förstå att det upplevs som att vi bara bygger och bygger, särskilt med en velpotta som mig som bara vill ändra hela tiden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0