Hemma med mamma

Förra gången jag skrev så berättade jag om att jag kände mig kluven angående om dottern ska gå på dagis eller inte. Så en måndag för ett par veckor sedan ville hon stanna hemma igen.
Och visst  kan hon få göra det, men det känns nästan lite pinsamt att ringa till dagis titt som tätt och säga att hon inte kommer. Jag antar att de vill ha lite framförhållning med planering och så, och dessutom börjar de nog att undra VARFÖR hon inte vill komma.
Vi åkte iaf dit och pratade med en av fröknarna och hon ställde lite frågor om det hade hänt något på dagis som gjorde att dottern inte ville gå dit. Men lillstumpan sa att det inte hade det, hon tycker bara att det är mysigt att vara hemma.

Så nu har vi bestämt att hon ska gå två dagar i veckan, en dag när det är femårsträff och en när de har skapande. Och hitintills har det funkat bra så vi fortsätter så framöver.

Lite tråkigt är det dock att jag och minstingen inte kan fortsätta med babysången då man inte får ta med äldre syskon. Men det finns ju annat att göra istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0