En heldag på landet.



I lördags bar det av hem till vänner som bor ute på landet. Att komma dit är absolut snäppet bättre än alla nöjesparker. Sambon fick köra traktor och sönerna åka med, äldsta sonen körde fyrhjuling. Dottern och kompisen som bor där fick rida på varsin häst (där finns sammanlagt sju islandshästar!!), och även om det inte blev någon ritt för min del denna gång så fick jag pyssla om och mysa med hästarna, som balsam för själen!! :-) 

Jag var heller inte sen med att erbjuda mina tjänster då Lotta som bor där berättade att det var lättare att rida ut på unghästen som nyligen ridits in, om den äldre valacken gick med samtidigt. Och därmed bestämde vi att jag skall komma dit så vi kan rida tilsammans, det är bara å ringa när jag känner att jag har tid över, som hon sa. Jag kommer absolut ha tid över, om så jag skall vrida ut och in på mig själv!!!;-)
 


Hästtjejerna på väg till de två äldsta hästarna-mor & son (22 resp 13 år gamla).


Lillstumpan myser med den häst hon sedan fick rida.


Tjejerna tröttnar aldrig på hästar. Här leker de att de är hästar själva, med varsin morot i munnen.


Sonen hellycklig när han får köra fyrhjuling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0