Hur virrig kan man bli?

Ibland orkar jag bara inte att planera och organisera. Det känns som mitt huvve ska exlodera av alla tankar som snurrar runt. Helst önskar jag att min hjärna kunde vara kopplad till någon slags dator som kunde sortera upp allt i olika kategorier, och sedan kunde jag skriva ut en lista över vad exakt jag skall göra den här dagen för att det skall bli så smidigt och praktiskt som möjligt för mig. Men nu är det ju inte så det funkar. Och eftersom jag bara har en hjärna men uppenbarligen måste tänka för fem så blir det ju lite överhettat mellan varven...

Upptäckte imorse att blöjorna var slut. Eftersom varken jag eller någon annan tagit tag i inköp av nya så hade det helt enkelt blivit så.
Efter ett tags panikslaget letande i alla väskor som finns så lyckades jag till slut gräva fram en extra. Puh, nu kunde vi ju iaf ta oss till en affär och inhandla nya. Tog min "plånka" (ett litet fodral), och sorterade ut de kort jag inte behövde. Tänkte att jag inte fick glömma bankkortet.

Hoppade upp på cykeln, med lilleman där bak och trampade ned till affären. Tänkte att det var skönt att få röra lite på kroppen istället för att sätta mig i bilen.
Gick in i affären och plockade åt mig blöjorna och ställde mig för att betala. Tog upp "plånkan", öppnade den för att ta fram bankkortet. Där fanns inget bankkort! Det där kortet som jag tänkte att jag inte fick glömma, just det kortet hade jag glömt!! Ville lägga mig ner på golvet och skrika, banka med händerna och gråta. Varför blir det alltid fel när det inte får bli fel??? Är jag helt hjärndöd eller?

Nåväl, det var bara till att hoppa upp på cykeln och trampa hem igen. In och hämta kortet och sedan tillbaks till affären igen- denna gång med bil istället.


Kommentarer
Postat av: syster

Joo, men kära syster se de positivt, du fick motion iallafall. Nu har jag tjatat på tomtens nissar om lill tösens present och har lyckats beställa den utan tomten. Hoppas du förstår vad jag menar. Puss och kram skummbanan =)

2009-12-01 @ 20:57:59
URL: http://minegnalya.blogg.se/
Postat av: Anonym

Joo, men kära syster se de positivt, du fick motion iallafall. Nu har jag tjatat på tomtens nissar om lill tösens present och har lyckats beställa den utan tomten. Hoppas du förstår vad jag menar. Puss och kram skummbanan =)

2009-12-01 @ 20:58:42
Postat av: F

märkligt nog så kunde det faktiskt varit jag som skrivit detta...

2009-12-06 @ 17:13:37
URL: http://dagligdags.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja, det är rätt, man ska försöka se det positiva i sammanhanget. Men ibland är det så förbenat svårt bara...



Jasså, det är fler som är virriga;-) Känns alltid skönt å höra att man inte är ensam om att göra puckade grejer.

2009-12-09 @ 14:53:36
URL: http://mitthemmaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0