Vilket kaos!!

I dag skulle detta hem lätt platsa i uttagningen till det där tv-programmet "Städpatrullen" eller vad det heter, jag tror ni fattar vilket jag syftar på...
Hur gör alla andra som har tipp topp hemma? Tips mottages!!!;-)

Värst i denna familj tror jag den minsta kandidaten är, elva månader gammal!! Han är precis överallt och röjer. Och ibland låter jag honom hålla på just för att jag ska hinna med annat, som att laga mat eller hjälpa sonen med läxan...  Ska jag stoppa in disk i diskmaskinen så vips är han där och kastar ut disken,  stoppar jag in tvätt i tvättmaskinen så är han där och drar ut den, ska jag dammsuga så ska han hålla i slangen- tar en evighet att bli färdig! 
Får han tag i min väska så drar han ut allt som finns i, öppnar jag skafferidörren är han snart framme och drar han ut allt i den höjd han når. Listan kan göras lång... Vårt lilla stökmonster är överallt!!

Och när man tror att allt är som värst- blir det mot alla odds ännu värre... Klantig som jag är lyckades jag för en stund sedan hälla ut en kanna med vatten också- samtidigt som telefonen ringde!! Vill bara gå å lägga mig!! Och eftersom jag endast sovit fyra timmar i natt så borde jag nog göra det. Men då kommer det ju se ännu värre ut i morgon...*suck...*

  


Kommentarer
Postat av: Ulrica

Det där är en kamp du aldrig kommer att vinna ;) men skam den som ger sig :)Jättesöt blogg, gillar verkligen din bakgrund :) Såg att du funderade på att bli hemmamamma, bli det, du kommer inte att ångra dig, dålig lön men såå mycket kärlek. Ha det bra :)

2009-01-22 @ 13:55:00
URL: http://mamaauroras.blogg.se/
Postat av: Petra

Nä, det är nog bara att ge upp...;-)

Va kul att du är positiv till livet som hemmamamma! Ibland tvekar jag, men vill verkligen försöka...



Kul att du tittade förbi och skrev lite, och tack för allt beröm!!:-) Välkommen tillbaka!!



Kramar, Petra

2009-01-22 @ 21:42:25
URL: http://mitthemmaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0