Det är över- för denna gång!!!

Helveteshelgen är avklarad, tack och lov!! 

Elva sjuåringar i en simhall kan bli lite jobbigt!! Särskilt då man känner ett visst ansvar för att de inte ska drunkna på kuppen... 
Visst är det smidigt att åka iväg och ha kalas, men usch va trött i huvudet jag va efter att ha tjatat, tjatat och tjatat. Vissa av dem är så disträ, nonchalanta och har enormt svårt för att lyssna. Men men, det hör väl åldern till-delvis!!

Lite lättare var det med dotterns kalas här hemma idag. Sju barn i åldrarna fyra till snart sex år kändes mkt behagligare. De lyssnade (några väldigt ivriga och ville prata hela tiden, men lyssnade ändå måste jag säga...) och de tyckte det var jättkul med lekar som utfördes tillsammans. De fick självklart leka fritt emellanåt också...
Tiden gick så fort så fikat hanns inte med. Det blev "bara" korv i bröd, varsin tablettask då vi lekte "drakskatten" och sedan godispåse strax innan de gick hem. Visserligen tillräckligt, men jag som hade bakat... Hade jag ju inte behövt stimma med!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0