Tantvarning!!

Idag har jag gjort något som jag länge funderat på men tyckt varit för pinsamt!! Jag har tagit med mig påsar till affären att packa i istället för att köpa nya!! Men jag var inte ensam, den gamla farbrorn före mig gjorde detsamma!!;-)

Ja, visst är det tantvarning!? Men ärligt talat så blir jag snart GALEN på alla plastpåsar som dräller här hemma. Ruskigt oekonomiskt dessutom att köpa nya påsar varje gång man handlar för att sedan slänga dem när det är överfullt . För att inte tala om vilka miljöbovar vi är!! Jag tycker fler borde ta modet till sig och ta med egna påsar- så kan jag göra det utan att skämmas...;-)


Kommentarer
Postat av: Botti

BRA GJORT!!!

Ja, fler borde ta med påsar! Jag gör det, och har mest påsar i tyg, de håller ju bättre då! Bra ur miljösynpunkt...

Sen kan det väl aldrig vara fel att vara lite tantig!? ;)

2009-01-08 @ 22:29:23
URL: http://bottimedmera.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Det är inte tantigt utan snarare SMART!

Dem som inte har med sig påse däremot är ju precis som du skriver oekonomiska och miljöbovar!

Vi har alltid med oss påsar och nu i julklapp fick jag en jättefin i tyg av lite hårdare stuk från min aupair familj. Superbra!

Skär inte in i händerna, stabil att packa i.

Så skäms inte, var stolt!

2009-01-09 @ 08:57:32
URL: http://projekttalludden.blogspot.com/
Postat av: Petra- Mitt hemmaliv...

Tack för de orden!!



Skönt att man inte är den enda "tanten"!!

O lite tantighet kan vi ju bjussa på för den delen!!;-)



Ska försöka hitta nån kasse som är både snygg och praktisk...om det går!!



Kramar, Petra

2009-01-09 @ 19:01:45
URL: http://mitthemmaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0