Evighetsspel...

Började spela Monopol med fem- och sjuåringen igår. Har fortsatt idag, och kommer förmodligen få göra så ett bra tag framöver- det tar ju aldrig slut!!

Har inte spelat det sedan min lillasyster var sisådär 10 år. Och om min mamma läser detta så tror jag att hon sitter och skrattar gott nu. På den tiden jobbade jag nämligen på Mc Donald´s. Tempot var rätt högt, allt skulle gå snabb- och likaså gjorde jag!! Så den där gången vi spelade Monopol såg det ut som så att jag flyttade allas spelpjäser, ingen annan fick en chans att slutföra sitt drag- det gick ju alldeles för långsamt för mig! Det är så jag skäms när jag tänker på det, men jag tror iaf att de fick slå tärningen själva, alltid nått...;-) 

Kommentarer
Postat av: Lilla systern

Jo, tack... detta kommer man ihåg, väldigt väl. Tur att det inte är så nu.. heheh

kramar på dig.

2009-01-31 @ 23:27:03
URL: http://minegnalya.blogg.se/
Postat av: mamma

sitter och kluckskrattar, det var faktiskt så! lillasyster förde liv när hon inte hann ta tärningen. Tror faktiskt att vi blev "överhoppade" ibland utan att märka det själva pga "den rasande farten" skönt att du bytte jobb!!!!!!såg ut som om du hade inbygda inlines längst ner på benen // kram

2009-02-02 @ 15:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0