En utmaning!!

Vi var i ishallen och åkte skridskor igår. Eller rättare sagt sambon och de två äldsta barnen åkte  och jag tittade på. Hade tänkt att åka (vilket visserligen var ett antal år sedan...), skulle prova mina "nya" skridskor jag fick i julklapp av sambon för 3 år sedan!! Men det uppstod ett problem... jag fick nätt och jämt på mig mina thermobyxor!! Det skar in hyfsat mkt i de nedre regionerna, och dessutom vägrade de översta knapparna att förbli igenknäppta!! Visst gick det att ha dem på, men jag gick som om jag vore stelopererad, och skulle jag ramla så skulle jag förmodligen bli liggande på isen tills nån vänlig själ kunde hjälpa mig upp. Så jag tog det säkra för det osäkra och höll mig på läktaren...

I hopp om att minska omfånget av denna kropp har jag nu antagit en utmaning mot/med mig själv. Under en månads tid skall jag hålla mig borta från godis!! Det  låter kanske inte så svårt men för mig som överkonsumerar sötsaker är det en ordentlig utmaning!! Dessutom får jag endast fika max en gång i veckan, och då först och främst på lördagar.
Egentligen borde jag låta bli det också, men att förbjuda allt känns inte helt bra. Förhoppningsvis försvinner suget med tiden...
Som "morot" har sambon utlovat ett presentkort på 500:- från Lindex om jag lyckas. Känns peppande!!:-)




Kommentarer
Postat av: Jeanette

De där nedrans sötsaker... De bara ställer till det. Själv ska jag ta till drastiska åtgärder när dottern ploppar ut: Akupunktur ... Dels att få bort sötsuget och dels för att öka ämnesomsättningen..



Vill du testa så har maken akupunkturnålar hemma..



Kram

2009-01-04 @ 13:42:18
URL: http://www.tankar.org
Postat av: Petra- "Mitt hemmaliv"

Låter spännande det där med akupunktur... Kan det va så "enkelt"?!! Tänk om alla godsaker vore nyttiga istället...suck!



Kram på dig!!/Petra

2009-01-05 @ 23:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0