Det ska börjas i tid!!

Det är dags för kalas i helgen...igen...
Vi sköt upp barnkalasen i december till kommande helg istället. Ärligt talat hade jag nästan hoppats att barnen glömt av det , men tji fick jag!!;-)
Äldsta sonen ska ha kalas i simhallen på lördag och dottern här hemma på söndag. DESSUTOM fyller sambons bror, pappa och farmor i dag repspektive imorgon. Så det ska väl klämmas in nått kalas till i helgen...suck...

För att få ihop fika till dotterns kalas så har jag idag utmanat ödet rejält. Ensam hemma med alla barnen satte jag igång att baka. Lite jobbigt vissa tillfällen när minstingen prompt skulle bäras.
Resultatet blev iaf "drömmar "och "kolakakor". Förstnämnda sorten fick även avsmakas av minstingen- 11 månader gammal!! Tänk va slapphänt man blir. Första barnet fick vänta läääänge innan några sötsaker stoppades in i munnen. Minns att jag blev så upprörd när han hade fått godis på dagis vid 1½ års ålder.
Nummer två blev det  lite tidigare med och nummer tre fick börja smaka glass redan då han var sisådär 6 månader...


Mumsigt!!



Ät en smulig kaka utan att slicka dig om läpparna...

Kommentarer
Postat av: mamma

Har nu äntligen hittat kommit in på din blogg. Vad duktig du är, har fått mig några goa skratt, du skriver verkligen underbart, känner mig väldigt stolt över en så duktig dotter. Sjalen: säger bara det... mycket imponerande, du skulle sett min första stickade sak-en katastrof med många hål o tofflor var det, blev lite bättre när du var liten,kommer ihåg när din bror skulle födas och jag skulle sticka en hjälm-mössa i vit helangora!!! kan säga lite kort att han aldrig fick någon, det blev en papperskorgsprodukt, höll på att bli galen på "luddet" som flög in i näsa o ögon, men åter till din sjal som blev helt otroligt fin o jämn och det var första plagget- bara att gratulera till denna din talang. Ok lilla gumman nu kommer jag att titta in fler gånger och du? använder du din rosa underbara tvättspann? min ska fram ikväll. Jättekramisar till min underbara duktiga ambitiösa dotter// mamma

2009-01-14 @ 14:04:09
Postat av: Ulrika

Äntligen har jag kommit tillskott att skriva lite....Vilka härliga bilder ovan (hinna både baka kakor å ta bilder), känner igen mig mycket på det du skriver.

Min vardag är väldigt mycket ska bara, ska bara.....



Såg att du hittade en fin skurhink på Rusta, själv kom jag hem med 2 mattor och en mycket trött son...

Ja den dagen man hinner läsa en bra bok i lugn å ro, finns ju inte nu iallafall....men stickningen var ju en himla bra ide du fick , lite terapi och skapande...bara så skönt att komma hemifrån alldeles själv...

Har skämtat om att jag nästan skulle städa gratis någonstans bara jag får göra det själv utan resten av familjen...men, men man ska ju inte klaga, barnen är ju för härliga egentligen......

Lycka nu till med alla kalas framöver så läser jag vidare....

/Ulrika

2009-01-15 @ 12:42:02
Postat av: Petra

Vad glad jag blir när ni skriver här!! Kul att veta vem det är som läser...





Till mamma:

Kul att du hittat hit!! Och tack för dina snälla ord, blir riktigt rörd!!:-)

Många kramar till min allra bästaste mamma!!







Till Ulrika:

Blev så glad när jag stötte på dig senast och du nämnde att du läst här på min blogg!! Tack!!

Jättekul att du nu även tagit steget och skrivit en kommentar, hoppas det blir fler...;-)



Ja du, det där med egentid är uppskattat och välbehövt. Själv tycker jag det är UNDERBART att åka till ICA själv. Tänk så lite som räcker...

(Om du vill städa gratis nånstans så är du varmt välkommen hit!!;-))



Men visst är det som du skriver att man inte ska klaga för mycket, de är ju rätt goa och vi kan skatta oss lyckliga som har dem...



Många kramar, och väkommen tillbaka!!

2009-01-15 @ 20:29:17
URL: http://mitthemmaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0