2009 är här!!

Så var det nytt år!! Jag har inte avlagt några löften trots att jag indikerade så. Brukar aldrig hållas ändå, men likväl bör jag minska godisintaget och öka den fysiska aktiviteten. Men inga löften som sagt!!;-)

Kvällen var mkt trevlig, men dessvärre blev vi bara två par med barn då delar av den tredje familjen låg sjuka igår. Lite trist...:-(

Läste på aftonbladets Wendela där Terri Herrera Eriksson spår år 2009:s stora familjetrender. På plats nr 3 omnämns"Handarbetstrend"och jag känner genast att jag har blivit "trendig". Ett par dagar före jul lyckades jag sticka färdigt min allra första sjal som jag stickat efter mönster. Känner mig mkt stolt!!:-) Men det har tagit tid... 
Jag har gått en stickkurs nu i höst. "Inspirerande stickning" hette den och jag var yngst av sex deltagare. De flesta var i min mammas ålder och uppåt (förutom hon som höll i den som var ett par år äldre än mig).
När jag nämnde för familjen att jag skulle börja sticka såg äldsta sonen mycket fundersam ut, och sade med stor eftertänksamhet;
"Jag tror tanterna brukar göra det..."
För övrigt kan jag nämna att jag också var den enda på kursen som inte kunde sticka (mer än rätstickning som fanns nånstans i bakhuvudet...) Men det var jättekul och jag tänker absolut fortsätta. Ska försöka mig på strumpor nån gång...


En riktigt god fortsättning på det nya året vill jag önska Er alla som läser min blogg!! Kul att ni tittar förbi...:-)



Min första sjal...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0