Egentid

Åååh, va härligt det är att komma hemifrån själv en stund. Har varit ute och ätit med 12-13 andra tjejer (mammor) på en av stans restauranger. Ett par stycken kände jag, några kände jag igen och resten hade jag aldrig sett. Men verkligen ett uppskattat initiativ av de två som arrangerade detta.
Vi pratade om att göra om det, men nästa gång kanske det blir bowling. Likaså nämndes ridning på islandshästar, skulle va superkul. Tror det var tre år sedan jag red senast, hemma hos ett par bekanta. Och innan dess var det nog ännu längre sedan...
Nåväl, en mkt trevlig kväll. Och skönt att komma hemifrån!!::-)...om man nu får säga så...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Å då gissar jag att det ni pratade om 90 % av tiden var barn och familjeliv;))

Scenario ur ngt som skulle kunna bli en rolig sketch:

Alla mammor börjar med att säga, åhhh vad skönt att komma hemifrån. Alla mammor fortsätter sedan med att säga, jag har inte varit ute på nåt sånt här på så länge så jag hade inget att ha på mig.. Sen sitter ju inte kläderna som de gjorde förr heller! Jag borde börja träna men när ska jag hinna det för det ska ju städas, plockas, handlas mat, bytas blöjor, tvättas, strykas, lagas mat osv. Å mannen är ju aldrig hemma å när han väl är det så har han ju min lista på saker han måste fixa å då måste jag ju vara hemma å se till att det blir gjort så träna, det hinner jag inte med.

Sen fortsätter kvällen med "tävlingar" i bristen på egen tid, sjukdomar inom familjen såsom vinterkräksjukan, vem som är tröttast, dagis, barnuppfostran, skryt över egna barnen, skitsnack om hur "vissa" föräldrar inte har vett att uppfostra sina barn etc etc.



Vad säger du? Ska vi skriva en sketch ihop till Eksjörevyn nästa år? Tror en stor del i publiken skulle skratta igenkännande.



För övrigt låter det som att du hade väldigt kul å det unnar jag dig verkligen!

Puss

2009-02-03 @ 08:23:18
Postat av: Petra

Har du suttit å tjuvlyssnat eller?;-)

Tänk va förberedd du är när det är dags att skaffa barn. Önskar att jag också hade all den vetskapen då jag gav mig in i denna värld, hade nog underlättat på vissa plan...



En revysketch kanske det skulle bli ja. Fast du har ju redan fått ihop en i det du skrev, och favoriscenen blir "å då måste jag vara hemma å se till att det blir gjort...". Haha, typiskt kvinnligt tror jag, måste ha full koll!!



Pussar & kramar!!

2009-02-03 @ 09:48:13
URL: http://mitthemmaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0