Utmanad!!

Jag har har blivit utmanad av Jeanette!:-) Mååånga frågor, hoppas ni orkar läsa! Den som känner sig manad får gärna kopiera och svara på sin blogg!!

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

Ingenting! Bara en bild med en snigel, skalbagge mm. "Titta" lyder rubriken, boken är "Den blå barnkammarboken"
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Cd-skivan "Bä bä vita lamm"

3. Vad var det senaste du såg på tv?

"My name is Earl!" Inte nått favvoprogram, orkade bara inte resa mig ur soffan.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:

Läggdags egentligen...

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Dottern lyssnar på avslappningsmusik, tycker om att somna till det. (Borde dock sova för längesedan...)

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

Slängde skräp.

7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?

Facebook.

8. Vad har du på dig?

Linne, kjol och strumpbyxor.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?

Brukar drömma rätt mkt, känner mig ofta "helt slut" när jag vaknar. Men inatt har jag sovit riktigt bra- minns inte något jag drömt om.

10. När skrattade du senast?

Tittade på 2½ män, skitkul!!

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

Inramade foton på barnen som lillasyster Frida fixat. Jättefina!!:-)

12. Har du sett något konstigt på sistone?

Blinkande lampa...

13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Kul!:-)

14. Vilken var den senaste film du såg?

Såg nån på tv i fredags, minns inte vad den hette.
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Allt jag vill ha men inte kan köpa nu...hihi...

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.

Har varit vältränad en gång i tiden. Kan man inte tro idag...:-( ...och så kan jag steppa!!;-)

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?

Min kropp!!;-)  Nä, skämt å sido, jag skulle vilja se att vi alla var mer nöjda med oss själva (även mig själv inräknad), ta bort allt omkring som gör att vi inte är det... Självklart vill jag ju också ha fred på jorden o dyl...

18. Tycker du om att dansa?

Min stoooora passion!!:-)

19. George Bush?

Inte min favorit! Fattar inte hur man kan prioritera att lägga pengar på krig när det finns så mkt annat viktigare, som miljön t.ex.!! Fy skäms på honom!!

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Skulle vårt senaste barn blivit en flicka så skulle vi ha döpt henne till Malva, utöver det pojknamn vi gav lillkilen så funderade vi också på Eddi och Seth.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?

Absolut!! Tror jag iaf... Sambon är lite sugen på en utlandstjänst ett par år, men så tänker man ju på barnen också...Det får inte vara var som helst!

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

Välkommen, trots alla dina synder...;-)

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?

Den som själv vill!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det var ju skitkul att läsa!

Å jag VET att du var supervältränad men om jag ska vara ärlig tycker jag du är mycket finare nu. Tror också din insida mår bättre nu för tiden?

Kram

2009-02-17 @ 08:11:07
Postat av: Ulrica

Kul utmaning, jag kanske också gör den:) Ha det bra!

2009-02-17 @ 22:51:16
URL: http://mamaauroras.blogg.se/
Postat av: Petra

Tack Sandra! Ja, om jag ska vara ärlig så är det rätt skönt att inte jaga minsta gram fett, även om det kanske uppfattas så här med mitt eviga tjatande om vikt... Känner inte alls den paniken jag en gång gjorde. Och vilken tur att jag är finare med lite hull!;-)

Kram på dig!!

Snart är det fylledag för dig...Tur att man bara blir snyggare för var år som går!:-)





Ulrica:

Ja visst var den rolig! Tycker absolut att du ska svara på den du med! Ser fram emot att läsa dina svar...

2009-02-17 @ 23:05:22
URL: http://mitthemmaliv.blogg.se/
Postat av: Frida

Å, vad roligt. Jag är alltid ledig nästan... förutom på måndagar, men det vore jätte roligt att träffas.

Ps.

Jag antar mig utmaningen.

2009-02-18 @ 08:47:53
URL: http://minegnalya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0