Ny karriär?

I helgen var det dags att göra debut inom hästhoppningsvärlden. En roshoppning för de vuxna anordnades på ridskolan, mest på skoj. Men när det väl gäller så är det allt på blodigt allvar. 
Hela förmiddagen innan det väl var dags var så gott som ångestfylld.  Och när jag väl kom dit så var hästen jag veckan tidigare övningshoppat en bana med, nu halt. Ännu mer ångest!! Istället blev det till att rida en häst jag aldrig tidigare provat, men det gick bra. Vi tog oss över alla hinder (hela 60 cm höga, fniss). Jag säger som en annan tjej i min grupp uttyckte sig;

- Det var inte graciöst men originellt:-)

Och kul var det också!! Hoppas det kommer fler tillfällen framöver!!:-)

Kommentarer
Postat av: line andersson

Hej kusin! Roligt att du också tagit upp ridandet på "äldre" dar. Visst är det roligt! Tycker det är roligt att hoppa men det är med en skräckblandad förtjusning. Man kan ju ramla av och slå sig! Hur hemskt vore inte det?

Om en vecka kommer ett par ponnisar hit 3-4 veckor, Nathalie och hennes kompis får lite sommarroligt. Vet inte riktigt om det är för hennes eller min skull;) Vill väl att hon ska ha chans att få det jag aldrig fick. Ha en bra sommar! Kram Line

2011-06-26 @ 22:42:47
Postat av: Petra

Hej kusin!!



Ja tänk, det blev inget stallbygge för dig och mig, fastän vi sju-åtta år gamla stod där med två brädor och vilda planer, fniss... Men ja visst är det härligt att vi båda tagit upp intresset igen, vi följs åt när det gäller både det ena och andra...



Håller med om det där att hoppningen är med skräckblandad förtjusning, just när det gäller risken att ramla av. När det hände som barn så var man ju iaf lite mjuk i kroppen, skulle det hända nu så slår man väl halv ihjäl sig;-)



Ja, jag hörde av dina föräldrar att det skulle hyras ponnisar över sommaren. Min kära dotter hängde uppe hos dem, eller rättare sagt med kajsa, när vi var "hemma" över midsommar.

Hoppas allt går bra hästarna. Ni har ju alla förutsättniga att skafa häst både till mamma och dotter, hii...



Vore kul å försöka ses nån gång i sommar, det var ju så längesedan nu. Vi ska nog dra oss "hemåt" någon mer sväng i sommar.



Ha det bra kusin vitamin!! Hälsa resten av familjen!!

2011-07-04 @ 18:26:23
URL: http://mittemmaliv.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0